פורסם בקטגורית: אינטרנט ב: 22/11/2016 על ידי: רותם שמואלי
צפיות: 330  דיווח
איך לכתוב מאמרים טובים
כל אחד רוצה לכתוב תוכן טוב לאתר שלו אבל לא כולם יודעים איך לעשות זאת. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לכתוב מאמרים איכותיים ומועילים.

רותם שמואלי

כתיבת תוכן היא לא פעולה פשוטה כמו שהיא אולי נראית על ידי כמה אנשים. לא מדובר רק על לכתוב ולכתוב בלי כל תיכנון ובלי מטרה ברורה. לפני שמתחילים לכתוב יש לחשוב על מה המטרה שלכם ואיך אתם יכולים לכתוב תוכן שישרת את המטרה שלכם - גם בעקיפין. במאמר זה נכתב לכם איך להפיק את המיטב מהתוכן שלכם אך כמובן לא נוכל לסקור את כל הדרכים ולא נוכל להציע את כל הרעיונות ולכן לא מומלץ להפסיק ללמוד ולחקור לאחר מאמר זה.

 
בכל אופן, בואו נתחיל.
 

תכננו את המאמר

חשוב מאוד לתכנן את המאמר שלכם. אתם צריכים לשאול את עצמכם 'מה המטרה שלי?' ולפעול בהתאם. כמובן שיש לשאול שאלות נוספות כמו מי הקהל שלכם, מה הקהל שלכם צריך, איפה המקומות נכונים לפרסם את המאמר שלכם עבור הקהל שלכם ואיך אתם יכולים להפוך את המאמר הזה למאמר שיהיה ריווחי עבורכם.  כשיש לכם את כל התשובות האלו, תכננו על מה אתם הולכים לכתוב.
 
חשבו על נקודות מסוימות שיהיו חלק מהמאמר שלכם, על כל נקודה תנסו להרחיב כמה שיותר אך בצורה ברורה ונעימה בשפה שקל להבין ואין צורך להידבק למונחים מקצועיים אלא אם כן אתם כותבים את המאמר עבור דף מידע באתר העסק שלכם שבו גולשים אנשים מביני עניין. דברו בגובה העיניים של הקהל שלכם, כמובן אם זה מתאים לתשובות שנתתם בפסקה הקודמת. 
 
רק לאחר שאתם כותבים את הנקודות האלו ומרחיבים אותם תנסו לחשוב על כותרת מתאימה. למה בסוף? כי קורים מקרים בהם אנשים כותבים כותרת אבל מגלים שהיו לכם כל כך הרבה רעיונות ונקודות בהקשר קצת אחר ולכן התוצאה הסופית של המאמר נראית קצת אחרת.

מבנה המאמר

מבנה המאמר שלכם צריך להיות יפה ונוח לקריאה. אל תכתבו את כל הטקסט שלכם כבלוק אחד כאילו הייתם טור בעיתון, אלא חלקו את המאמר לפסקאות, השתמשו בתתי כותרות והוסיפו תמונה ואפילו רשימה או ציטוט שישברו את השגרה והעיצוב של המאמר יכולים להוסיף לו ערך. מאמר קובייתי משעמם עלול להפחיד אנשים מלקרוא את המאמר שלכם. המאמרים שלכם צריכים להיראות טוב, כי המראה נותן רושם ראשוני אם לקרוא את המאמר או לא עוד לפני שאנשים מתחילים לקרוא.
 

בנוגע לקידום

אם אתם כותבים תוכן לקידום האתר שלכם, אתם צריכים לקחת בחשבון שיש לכם ביטויים ומילות מפתח שאתם רוצים לשבץ בתוכן. עם זאת, גוגל היום מייחס פחות חשיבות לצפיפות של הביטוי שלכם ויותר חשוב לו לראות שהתוכן טוב לגולשים. דבר כזה קשה לעשות וזה עניין של שיווק המאמר שאתם מפרסמים, כך שנסו להשקיע יותר זמן בכך שהמאמר יהיה טוב לגולש מאשר שיהיה טוב לכם מבחינת קידום ומילות מפתח. אם הקוראים שלכם יהיו מרוצים מהמאמר, יישארו ויקראו בו יותר ואפילו ישתפו אותו ברשתות החברתיות או לחברים במייל - הצלחתם.



תגובות

מפת האתר | מפת RSS השעה עכשיו היא: August 16, 2017 - 22:39 PM

אתר המאמרים סקאן - שומר על חוק זכויות היוצרים בישראל, כל החומר באתר נשלח ע"י יוצריו למערכת.
© כל זכויות השימוש בחומרים כתובים מן האתר הן באישור כותבי המאמרים הבלעדיים בלבד.